*,  Lato,  naturoterapia,  pielęgniarstwo holistyczne,  wspieram

Jak naturalnie podnieść poziom serotoniny?

Słońce z dnia na dzień jest coraz niżej, piękne słoneczne dni przeplatają się z tymi szarymi często deszczowymi i wietrznymi. Lato chyli się powoli ku końcowi. Jesień coraz bliżej a z nią różne mało przyjemne dolegliwości sezonowe. Więc, gdy mamy jeszcze czas zadbajmy by podnieść pozom jednej z substancji, która pomoże nam przetrwać ten trudny okres. Podnieśmy poziom serotoniny.

Co to jest serotonina?

Serotonina jest neuroprzekaźnikiem, który jest integralną częścią wielu procesów zachodzących w organizmie. Z szeregu badań naukowych wynika, że pomaga poprawić nastrój i pamięć, regulować sen i jest ważnym czynnikiem w leczeniu różnych zaburzeń, w tym depresji, lęku, bulimii, zaburzeń lękowych i zespołu stresu pourazowego (PTSD).  Oprócz poprawy nastroju, serotonina wzmacnia odporność i poprawia trawienie, więc nawet nie doświadczając problemów z nastrojem, również odnosimy korzyści z aktywnego poszukiwania wzmacniaczy serotoniny. Istnieje wiele sposobów na naturalne podniesienie poziomu serotoniny.

Naturalne sposoby na zwiększenie serotoniny

Jasne światło

Jasne światło, zwłaszcza światło słoneczne i to o poranku, stymuluje produkcję serotoniny w organizmie. Staraj się regularnie wychodzić na słońce. Idź na spacer, jeśli możesz, nawet bardzo krótkie lub po prostu usiądź na werandzie i zanurz się w naturalnym świetle. Podobno dobrym pomysłem jest też inwestycja w lampę imitującą światło słoneczne, aby podnieść poziom serotoniny.

Odżywianie

Tryptofan jest przekształcany w mózgu w serotoninę, więc spożywanie pokarmów bogatych w tryptofan, takich jak drób, orzechy i nasiona, szpinak, jajka i łosoś, może również pomóc w zwiększeniu poziomu serotoniny. Najlepiej spożywać te produkty w połączeniu z węglowodanami, które ułatwiają tryptofanowi dotarcie do mózgu i przemianę w serotoninę.  

W przypadku dokonywania poważnych zmian w diecie zawsze skonsultuj się z lekarzem, terapeuta lub dietetykiem. Zawsze warto zainwestować w zindywidualizowany plan, który obejmuje dietę, suplementy a często i zalecenia zmiany nawyków żywieniowych, które zmniejszają stres i poprawiają nastrój.

Masaż stymuluje organizm do produkcji zarówno serotoniny, jak i dopaminy oraz obniża poziom kortyzolu.

Terapia masażem

Masaż pomaga poprawić nastrój, zwiększyć relaksację i zmniejszyć stres. Masaż stymuluje organizm do produkcji zarówno serotoniny, jak i dopaminy (innego neuroprzekaźnika poprawiającego nastrój) oraz obniża poziom kortyzolu w organizmie, co skutkuje zarówno lepszym samopoczuciem, jak i zmniejszeniem stresu. Porusza w całym ciele naszą energię. Na pewno warto udać się do przeszkolonego masażysty, ale masaż pleców przez ukochaną osobę jest również skuteczny. A przede wszystkim daje natychmiastowe wzmocnienie.

Akupunktura

Akupunktura jest jedną z metod leczenia wywodzącą się z Medycyny Chińskiej. Jest zaklasyfikowana przez Światową Organizację Zdrowia WHO jako pełnoprawną metodę leczenia. Jej skuteczność potwierdzana jest cały czas badaniami naukowymi. Pomaga walczyć ze skutkami stresu, problemami z trawieniem, bezsennością, płodnością, potencją oraz wieloma chorobami. W tychże badaniach naukowych potwierdzono również, że zabiegi akupunktury wywołują efekty terapeutyczne poprzez zwiększenie aktywności układu serotoninowego w OUN oraz hamuje proces degradacji serotoniny. Regulowana przez akupunkturę serotonina ma działanie neuroprotekcyjne.

Osobiście bardzo polecam!

Akupunktura pomaga walczyć ze skutkami stresu, problemami z trawieniem, bezsennością, płodnością, potencją oraz wieloma chorobami

Pamiętaj! Jeśli uważasz, że cierpisz na zaburzenia nastroju, najlepszą opcją dla Ciebie może być profesjonalna ocena i leczenie. Nie bagatelizuj sprawy!

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.